کد مطلب:292434 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:189

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

اما بعد، درود خدای بر تو ای دوستدار با خلوص در دین كه مخصوص است در ولایت ما به كمال یقین! همانا می فرستیم به سوی تو حمد خداوندی را كه جز او خدایی نیست و مسألت می كنیم كه صلوات بر سیّد ما و پیغمبر ما، محمد(ص) و آل اطهار او بفرستد و اعلام می فرماییم مر تو را كه خداوند توفیق تو را مستدام فرماید در نصرت حقّ و فراوان فرماید ثواب تو را بر نشر علوم ما را.

به راستی به این كه اذن و رخصت دادند ما را كه تو را به مكاتبه مشرّف فرماییم و به ادای احكام مكلّف داریم كه به آن شیعیان كه در حضرت تو هستند ابلاغ داری و خداوند ایشان را عزیز دارد به اطاعت خود و كفایت مهم ایشان به رعایت و حراست لطف خویش فرماید.

پس واقف شو تو كه خدایت مدد دهد به اعانت خود بر دشمنانش كه بیرون رفته اند از دین بر آنچه ذكر می كنم و سعی كن در رساندن اوامر به سوی آنان كه اطمینان به ایشان داری بر وجهی كه ما می نویسیم ان شاء اللَّه تعالی. اگر چه سكنی داریم در مكان خودمان كه دور است از مكان ظالمین بر حسب آنچه آنرا نماینده خدای تعالی به ما از صلاح برای ما و برای شیعه مؤمنین ما در آن مادامی كه دولت دنیا برای فاسقین است.

به تحقیق كه علم ما محیط است به خبرهای شما و غایب نمی شود از علم ما هیچ چیز از اخبار شما و ما داناییم به آزاری كه به شما رسید از زمانی كه میل كردند جماعتی از شماها به سوی آنچه پیشینیان درست كردار از او دور بودند و عهدی كه از ایشان گرفته شده بود، از پس پشت افكندند. گویا كه ایشان نمی دانند بدرستی كه ما اهمال در مراعات شما نداریم و از یاد شما فراموشكار نیستیم و اگر نه این بود، هر آینه نازل می شد به شما بلای سخت و شما را دشمنان، مستأصل می كردند.

پروا كنید از خداوند جلّ جلاله و پشتوانی دهید ما را بر بیرون آوردن شما از فتنه كه مشرف شده است بر شما كه هلاك می شود در آن كسی كه نزدیك شد اجل او و حفظ از آن كسی كه آرزوی خود را دریافت كرده و آن فتنه، نشانه ای است برای حركت ما و اظهار كردن شما برای یكدیگر، امر و نهی ما را و خداوند، تمام و كامل می كند نور خود را هر چند كراهت داشته باشند مشركان.

پس چنگ فرا زنید در تقیّه آن فتنه. زیرا هر كه روشن كند آتش جاهلیت را، مدد می دهد او را قومی كه در فطرت مانند بنی امیّه اند تا بترساند به این آتش فتنه، طایفه هدایت شدگان را. و من ضامن و كفیل نجاتم برای كسی كه در آن فتنه، طالب مكان و مكانتی نباشد و سلوك كند در سیر در او، راه پسندیده را.

چون جمادی الاولی از این سال در رسد، پس عبرت گیرید از آنچه حادث می شود در آن و بیدار شوید از خواب غفلت برای آنچه واقع شود در عقب آن، زود است كه ظاهر شود در آسمان امر ظاهری و در زمین مثل آن با تساوی و واقع شود در زمین مشرق چیزی كه حزن و قلق می آورد و غلبه كند بعد از او بر عراق قومی كه از اسلام بیرون هستند كه به سبب سوء كردار ایشان، رزق بر اهل عراق تنگ می گردد. پس از آن تفریج كرب خواهد شد به هلاك طاغوتی از اشرار. پس مسرور شود به هلاكت اول، اهل تقوی و اخیار و مجتمع می شود برای حاج در اطراف آنچه را كه طالبند با كثرت عدد و اتفاق و برای ما در آسانی حجّ ایشان با اختیار و وفاق شأنی است كه ظاهر می شود با نظام و اتساق.

پس باید رفتار كند هر كس از شما به آنچه نزدیك می كند او را به محبّت ما و اجتناب كند آنچه را كه موجب شود برای نزدیكی سخط و كراهت ما. زیرا كه امر ما، امری است كه ناگاه در می رسد. زمانی كه نفع نمی بخشد آدمی را توبه، نجات نمی دهد او را عقاب ما آن روز ندامت از معصیت و خداوند الهام كند رشد را به شما و لطف كند درباره شما در جهت توفیق به رحمت خودش.

صورت خطّ شریف كه در آن مكتوب به دست مبارك نوشته بودند كه بر صاحب آن دست سلام باد.

این نوشته ماست به سوی تو، ای برادر و دوستدار و مخلص باصفای در مودّت ما و یاور باوفای ما! خداوند حراست كند تو را به عین عنایت خود. او كه هرگز در خواب نرود. پس، حفظ كن این نوشته را و مطّلع مدار بر خطّی كه ما نوشته ایم با آنچه در آن درج و تضمین كرده ایم كسی را و ادا كن آنچه در آن است به سوی كسی كه سكون نفس به او داشته باشی و وصیّت كن جماعت ایشان را به عمل بر وفق آن ان شاء اللَّه تعالی و صلّی اللَّه علی محمّد و آله الطاهرین.»